Stallet och en massa!

Har äntligen lyckats att tagit kort på min nyaste polle som är snart 9år och sv ridhäst. Tävlad 110 i hoppning,
Speciell med mycket humör och åsikter! Han har en del att säga till om att inte använda pigg borste, dra sadel jord, bli borstad på rumpan och under magen! Han är speciell min underbara häst! Gick omkull i hagen förmodligen och slog ut en bit ur höften och stått i 1 år så nu är vi på väg tillbaka båda två som tur är :)

Just nu så travar vi lite eftersom det är is på ridbanan och massa skritt och pulsning i snö har det varit. Men han är absolut snart tillbaka med muskler och kondition. Kan även tacka H att han har plogat ridbanan eller ja runt fyrkanten och snett igenom. Men det får gå så länge tills allt är borta. Kommer även till våren att börja med markarbete och mer galopp arbeten. Även en massa privat lektioner då Ägaren F har varit rid instruktör som kommer att hjälpa oss två med hoppning och dressyr. 

Hon kommer även hjälpa mig med att bota mig mot min rädsla för att hoppa! :) 

Blir ut till ridskolan alldeles strax och rida lektion ikväll och sen imorgon blir de ut te CC plutten. Ska bli underbart att få komma ut och rida imorgon. Rider 4 dargar i veckan.. :) Underbart det är!





På bilden är det CC som står på gången och Zingo lilla shettisen! Även så finns Collin i stallet men dock instängd i boxen.!

Nu tackar jag för mig ska kila iväg mot stallet strax. Åter kommer imorgon om hur de gick ikväll med ridlektion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0